Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

fredag, april 25, 2008

Yarn swap

Jeg er med på et yarn swap i Ravelry, og er kjempespent siden det er min første gang :)
Men jeg fikk helt sjokk i går da jeg oppdaget hva
Hobbygaasa har fått fra sin swap partner i USA: 7 nøster Knit Picks Palette yarn, èn oppskrift, sjokolade, håndkrem og et strikkemagasin!
HJELP! Jeg har bare sendt det vi ble enige om; to nøster garn og litt restegarn. Og så sendte jeg med fire oppskrifter...
Jeg fikk mest lyst å springe til posthuset og hive en melkesjokolade i pakken! Men det var for sent uansett, jeg hadde postet pakken dagen før jeg leste hva Hobbygaasa fikk...
Heldigvis fikk jeg vite av Hobbygaasa at det ikke er normalt å sende med mye - men kanskje litt mer enn det man har avtalt.
Så da vet jeg det til neste gang :)

Vi har kjøpt oss printer, scanner og kopimaskin - alt i ett :)
Eneste problemet er at jeg ikke får koblet den til min pc. Ikke uansett hvor mange ganger jeg installerer driveren! Irriterende! Men det kan være en annen løsning; det er mulighet å skrive ut via bluetooth (blåtann som selgeren kalte det), så nå venter jeg bare på senderen å sette på skriveren (som han måtte bestille), så skal jeg prøve på nytt :)

Strikkingen går det tregt med. Jeg holder fortsatt på med selbuvottene, merker at jeg begynner å bli lei mønsteret for jeg strikker nesten ingenting... Heldigvis har jeg bare èn igjen, og den har jeg strikket kanskje 1/4 av. Og så har jeg vært flink å trene i det siste :) Mandag, onsdag og torsdag :)

Jeg leste i Pinneguri's blogg at hun har fått tak i en
latvisk strikkebok på ebay. Jeg har kjempelyst på den boken (jeg har lyst på alle strikkebøker!) og har lagt inn bud på den. Pinneguri var så heldig å få den til 420kr mens jeg er heldig om jeg får den til 650kr (inkl frakt). Men det er enda 6 timer igjen til budfristen går ut, så det er ikke sikkert at jeg får den i det hele tatt... Jeg bare krysser fingrene og venter i spenning :)

3 kommentarer:

Cloudberry sa...

Jeg fikk litt sånn "angst" da jeg var med i min første swap og fikk mer enn jeg hadde sendt...
Men det er visst vanlig i utlandet å sende litt mer enn det som er avtalt. Og så spørs det jo om man er heldig å finner billig garn ;)

Har vært og kjøpt garn til denne swapen idag, og jeg kan trøste deg med at jeg sender ikke noe mer enn det som er avtalt. Garn, mønster og en sjokolade ;)

Den boka har jeg også utrolig lyst på, men syns det blir litt i dyreste laget. Håper du vinner!

Ha ei flott helg!

Alva sa...

Åh, det er godt å vite at du også sender det som var avtalt :) Ja, angst er rette ordet! He he

Jeg har ikke fått min pakke enda, jeg håper person jeg får fra ikke har tatt helt av - for da får jeg hvertfall dårlig samvittighet! :)

Budrunden er snart over - bare 3 timer igjen, og jeg leder fortsatt. Håper at mine motstandere sover søtt til det er over :D

Pinneguri sa...

*trøst nr. 1*
Jeg sendte heller ikke sjokolade rett og slett fordi jeg ikke ønsker å motta sjokolade (nå er det ikke samme swappartner, da, men tanken er at godterier kjøper jeg sjøl, og aller helst ikke). Jeg syns det er en uting med godterier - så jeg valgte heller å sende med et ekstra nøste. Men da har du lært noe til neste gang, og så syns jeg du skal tenke på hva du sjøl ønsker å gjøre :D
*trøst nr. 2*
Lykke til med boka. Du har vel råd til å vinne den siden du har bydt så mye, men jeg syns litt synd på deg. Og, skulle du ikke vinne så kommer den boka GARANTERT tilbake på eBay; jeg ser den stadig. Men den er skikkelig herlig, trykt på gammel sovjet(-do)papir :D