Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

torsdag, desember 18, 2008

Harmony wood

Jeg har begynt å strikke med trepinner igjen, de fancy Harmony wood pinnene :) Jeg har vært litt ustabil med hvilke pinner jeg liker, syns jeg strikker for stramt med trepinner, og føler ikke at garnet "glir" bra nok på pinnene. Men med harmony wood har det vært bedre :)
Men jeg er usikker på om jeg syns de blir fort utslitt.. For nå syns jeg pinnene ikke er like glatt lengere. Og det blir for dyrt å bruke pinner som jeg bare kan strikke opptil 5 par votter med.

Jeg er snart ferdig med Halloween vottene mine :)
Jeg begynte dagen før Halloween på disse og oppdaget at jeg var blitt inspirert av alt det orange som var i butikkene :)
Jeg strikket ferdig den ene votten og la prosjektet på is. Jeg har vært i julegavemodus siden, så nå først når alle julegavene er i boks har jeg funnet de fram igjen :)

Jeg er veldig fornøyd med både mønsteret og fargene; synd man ikke ser helt fargene på bildet.. Jeg bruker det finske garnet Vuorelma Satakieli, og jeg er sinnsykt fornøyd med både resultatet og å arbeide med det :) Jeg liker best å arbeide med det på pinne 2mm, syns kanskje det blir for glatt på pinne 2,5mm.

2 kommentarer:

marit sa...

Hei, så du hadde en kommentar på Hege's blogg, og spurte etter mønster til russesokkene. Jeg har brukt et selbuvottmønster(har ikke ute noe bilde,de er julepresanger...), et stort par strikket med 64 masker(herrestr), garnet var "robust" og "perfect", og et par der jeg hadde 56 masker(damestr.)og brukte treskogarn(men det garnet er noe hardt...) pinne nr. 3.5 på begge.

Cloudberry sa...

Flotte votter du strikker på!
Når det gjelder russesokkene så har jeg fått begge mønstrene av andre. Det mønsteret som jeg forbinder mest med russesokkene og som jeg har strikka et par tykke av selv, er et mønster jeg har fått av min bestemor. Vet ikke hvor lett det er å få tak i disse mønstrene, men jeg merer å huske at det var et for babyer i et av juleheftene nå i år...

Ha ei fin helg.