Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

mandag, oktober 26, 2009

BRAINLESS

Bra tittel på sokkene jeg begitt meg ut på - for det er akkurat det jeg føler meg som :D

Min søster sa hun ønsker seg sokker og da bestemte jeg meg for å prøve den nye metoden jeg har hørt om; tå-opp sokker. For første gang brukte jeg Judy’s magic cast on, og det gikk veldig bra - så jeg fortsatte optimistisk :)
Jeg hadde vært på den lokale garnbutikken og kjøpt garn og hadde planer om å strikke Pinneguris humlesokker Ravelry lenke Pinneguri
Desverre var ikke garnet noe bra for prosjektet så jeg endte med å rekke det opp. Begynte på nytt med tykkere pinner (2,5 mm) - men det ble ikke bra så jeg rekte det opp også..

Jeg var ikke klar for å gi opp! Jeg bestemte jeg for å bytte mønster og var da jeg kom over Brainless mønsteret Her skal man bruke pinne 2,5mm så jeg tenkte at det er perfekt + at tittelen sa at dette er et enkelt mønster.

Men så feil kan man ta!
Jeg har strikket masse etter engelske oppskrifter så det bruker ikke være et problem. Men noen sokkestrikker er jeg ikke. Og det er flette på mønsteret - og det har jeg aldri gjort før. Men hvor vanskelig kan det egentlig være?
Veldig, haha. Jeg forsto ingenting! Leste og leste mønsteret men forsto ikke noe mer av den grunn. Ikke har jeg noen jeg kan spørre heller, det er slik at det er meg vennene mine spør når det kommer til engelske oppskrifter.

Heldigvis finnes det mange flinke snille folk på nettet så nå har jeg fått hjelp og er godt igang. Tusen takk Pinneguri! Uten hennes hjelp vet jeg ikke hvordan jeg skulle ha funnet ut av dette! :)

Dette er kjempemorsomt!!

Ingen kommentarer: