Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

torsdag, oktober 29, 2009

Ironisk?

Jeg lurer på om navnet til sokken Brainless er ironisk. For da jeg så oppskriften første gangen tenkte jeg at denne må være en nybegynner oppskrift siden den har det navnet. Og da jeg hold på med første sokken følte jeg meg som en skikkelig nybegynner for jeg forsto ingenting!
Jeg har hedigvis sett senere at det er fler enn meg som har hatt problemer med denne oppskriften. Godt å vite! :)

For min egen del så skriver jeg ned min egen versjon her på norsk/engelsk - og til str M (som er den minste str).

1) CO 14 sts på hver pinne, bruk denne Jydys magic cast on metoden, inkludert den første runden der du strikker alle maskene rett.

2) Følg Chart 1 - Toe og følg det slavisk til og med rad 16.
- MR = make one right
- ML = make one left
- B = vridd rett

= 60 masker (30 på hver pinne)

3) Strikk 3 runder med de to siste rundene.

4) Flytt 4 masker fra pinne 1 til pinne 4, og fire masker fra pinne 3 til pinne 2. Så skal Chart 2 følges og det skal strikkes rett på maskene mellom. Altså 8 masker chart 2, 22 masker rett, 8 masker chart 2 og de siste 22 maskene. Jeg fordeler maskene på pinnen slik som over, 8, 22, 8, 22. Og så har jeg markør på hvor runden begynner.
- Strikk til foten måler 12 cm og avslutt med row 1.
(jeg fikk 7 slike fletter)

to be continued

Ingen kommentarer: