Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

søndag, mars 30, 2008

Endelig helt ferdig!

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg syns det er så forferdelig tiltak å dampe vottene når de er ferdige.. De kan ligge i ukesvis før jeg får gjort det. I dag dampet jeg endelig 3 par votter, ett par var til meg, andre til Aksel og siste ga jeg til Glenn på 13 år. Det var de pirate mittens som jeg var ferdig med for lenge lenge siden. Han spurte pent hva mønsteret skulle forestille; redd for at det plutselig var en blomst eller noe, og ikke dødninghoder! Ha ha ha
Han syns de var fine, og tok gledelig imot. Så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar før han har rotet de bort :)



Vi har vært på hytta i helga - og det har vært helt topp! I går var det knallfint vær, og alle sammen koset seg max!



Det er ikke mye igjen før jeg er ferdig med Markos Mittens, jeg har igjen fellingen og tommlene. Og festing av tråder + dampingen. Så gudene må vite når jeg faktisk kan si meg helt ferdig med de! :)



Også sokkene jeg holder på med har bare tåfellingen igjen. Jeg strikket på de mens vi kjørte til hytta (og på Markos Mittens da vi kjørte hjem). Heldigvis har vi snille barn som sitter som to engler i baksetet den tiden det tar å kjøre (nesten to timer!). Og denne gangen hadde vi også med Glenn som hjalp til med flaske og filmbytting o.l. :D


Jeg har fått meg enda en "hobby" - nå er jeg på Spenst minst to ganger pr uke!

6 kommentarer:

Pinneguri sa...

Min dårlige samvittighet og unnskyldning: Vanskelig å kombinere trening og strikkedille. Du er flink som klarer det :D (Ja, jeg vet, det er viljen det står på ...)
Så fine vottene blei :)

Alva sa...

Det verste er å komme i gang, så får man plutselig dilla på å trene også :)

Og etter en stund har man mer energi og kan strikke mer ;)
(håper jeg!)

randi K design sa...

Så nydelige votter du strikker!!

Alva sa...

Tusen takk! :) Jeg har noen oppskrifter jeg har kjøpt av deg men har ikke kommet meg så langt som å strikke de enda :) Kanskje det blir neste prosjekt ;)

Alva sa...

Tusen takk! :) Jeg har noen oppskrifter jeg har kjøpt av deg men har ikke kommet meg så langt som å strikke de enda :) Kanskje det blir neste prosjekt ;)

Anonym sa...

Nydelige votter du har strikket!
Ønsker deg en rikitg god helg!
klem fra Monai