Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

lørdag, januar 30, 2010

Nydelige kirkevotter/søndagsvotter



Plutselig syns jeg det er så morsomt å strikke fletter. Og jeg har alltid likt mønster, både med flere farger eller når man bruker kast, to sammen ol.

Jeg har fått totalt dilla på disse vottene og holder allerede på med mitt andre par. Det er sjeldent jeg strikker samme mønster to ganger på rad, men som med Brainless sokkene hev jeg meg rett på neste par!
(I annen farge..)

Dette paret som er ferdig skal mamma få i morsdagsgave (det er morsdag søndag 14. februar). Hvis jeg klarer vente så lenge med å gi de til henne :) Kanskje hun får de allerede i dag, eldstemann skal dit å overnatte...

Oppskriften fant jeg i Håndplagg boken min, og jeg brukte ett nøste Isager Højlandsgarn som jeg har kjøpt på Pinnsvin Design. Det er 100% lammeull, og jeg syns garnet er helt PERFEKT!

Jeg har valgt samme garnet på par nr 2. Hvis jeg ikke hadde hatt dette garnet ville jeg prøvd Rauma's Røros Lammullgarn som har ca samme tykkelse. Kan til og med være det er bedre? Tenker jeg siden jeg elsker Rauma garn! :)

Nå skal jeg strikke og høre på lydbok. Holder på med Jo Nesbøs Panserhjerte, er snart ferdig, og da er det Under en ny måne som står for tur.

Ingen kommentarer: