Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

tirsdag, januar 12, 2010

Popcorn

Jeg har begynt å strikke Yarnissimas Fratello sokker med wollmeise garn og pinne 2mm. Jeg er ikke fornøyd og tenker på å rekke det opp... Har bare kommet litt forbi tåen på første sokken så er ikke så masse. Tror jeg skal gå opp til 2,5mm...
Mens jeg tenker strikker jeg popcorn votter. Jeg har minimalt med erfaring med alt som skal toves. Jeg liker å strikke med tynne pinner + at det lille jeg har tovet før har ikke blitt noe bra.

Herregud så fort det går! Jeg er allerede ferdig med første votten, og da har jeg brukt mesteparten av tiden på floker i garnet! I tilegg syns jeg det var greit å strikke disse, så nå er jeg ikke like anti tove-prosjekter. Foreløpig, for de skal enda toves. Men får jeg det til så blir jeg sikkert å prøve flere ganger. Jeg har allerede tenkt på hvordan jeg kan få disse i barnestørrelse..
Popcorn vottene strikker jeg med finull+popcorn og med pinne 4mm. Tenker at de ikke blir så store og stive.

Jeg har fått meg tv på "syrommet", Hurra! Jeg syr minimalt, men sitter her inne å strikker, hører på lydbok ol. Nå kan jeg i tillegg ha tv'en på. Jeg har en liten lydbok pause - venter på bok nr 2 i Twilight sagaen (fra biblioteket). Jeg ble overrasket over hvor godt jeg likte første boken, jeg hørte på den hele tiden. Til og med da jeg kjørte bil!

I morgen må jeg bestemme meg hva jeg skal gjøre med de Fratello sokkene. Tanken er at de skal være til min samboer i bursdagsgave (han har ikke bursdag før litt uti februar), men de tar nok sin tid å strikke. Skulle egentlig ha strikket et par sokker til pappa også, han har bursdag i slutten av januar... Jeg har nøstet opp et nøste Vourelma Veto garn (farge blå), som skal strikkes med pinne 3mm eller 3,5. Får se om jeg bare strikker et helt ordinært par til han i det garnet. Problemet er at det er så kjedelig! :)

Ingen kommentarer: