Remember

No project is too ambitious if u crave the result enough

free hit counter
hit counter

fredag, november 06, 2009

Spennende!

Jeg har bestilt wollmeise garnet :))
Det var helt tilfeldig at jeg fikk med meg at shopen ble oppdatert, egentlig ble jeg så paff at jeg ikke helt forstod hva som foregikk. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvordan denne shpoen fungerer, for jeg fikk ikke opp alle typene som jeg har forstått gjennom Wollmeiseholics Anonymous Group (Ravelry) var tilgjengelig.
Og noen av varene jeg la i handlekurven forsvant plutselig - så da fikk jeg et hastverk å komme meg til kassen ;)

Jeg endte opp med to We´re different: Rot 100% superwash og Gelb-orange 100% superwash; hvor begge har to nøster hver. Så da får jeg 4 nøster med Wollmeise garn!
Nå er jeg mest spent på hva det blir å koste (og hvordan jeg skal klare å lure min samboer fra å oppdage det!)

Og så er jeg spent på garnet! Og fargene! Rot skal være mest i rødt - og det passer meg perfekt siden jeg elsker rødt! Den andre er mest gul.. Jeg skulle egentlig ha turkis og lilla men de forsvant ut av handlekurven min :(
Heldigvis er det slik at jeg kan like gult :) Og i verste fall tror jeg ikke det skal bli et problem å selge garnet..

I tillegg har jeg bestilt fra Yarnissima - og den pakken tror jeg kommer i dag. Så det er vel egentlig det jeg er mest spent på! Håper virkelig den kommer i dag, passer perfekt for jeg er hjemme med en liten gutt med vannkopper.

- senere..
det kom ingen post i dag :(
Kanskje i morgen, selv om det er lørdag.

Jeg har vært utsikker på om jeg må betale tollgebyr.. Dette står på tollvesnets nettsider: "Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner". Selve garnet kostet under 200 kr, det var frakten som fikk prisen til å gå grensen - men da betyr det jo at det ikke har gått over grensen. Så da er det bare posten som er treg - som vanlig!

2 kommentarer:

strikkepanja sa...

Gratulerer med vel gjennomført Wollmeise-kjøp :-) Jeg synes garnet var helt greit, men savnet "ullfølelsen". Du har helt rett i at du ikke må betale moms på garnet så lenge det er fraktkostnader som gjør at det kommer over 200kr.

Alva sa...

Takk :))

Jeg har nok høye forventinger til garnet. Kan være det ikke lever opp til forventingene for jeg liker også garn med den "ullfølelsen".

Bra at man slipper moms så lenge verdien er under 200kr - da kan man bestille et nøste fra Wollmeise uten å betale moms (jeg tror min bestilling i dag kan bli bra mye dyrere når man legger til postens gebyr + moms..)

Har du bestilt garn fra andre utenlandske nettbutikker?